Potrebujeme plán, aby žiadne dieťa neostalo zase bez vzdelávania | SPOLU — občianska demokracia

Potrebujeme plán, aby žiadne dieťa neostalo zase bez vzdelávania

Hipš so znepokojením vníma, že ministerstvo školstva iba teraz ide žiadať peniaze na počítače pre študentov, ktorí si to nemôžu dovoliť. Žiada zverejniť plán ministerstva, ako sa pripravilo na 2. vlnu pandémie a ako chce zabrániť situácii z jari, keď bez vzdelávania ostalo viac ako 50-tisíc detí.

Predseda strany SPOLU Juraj Hipš vyzval ministra školstva, aby zverejnil plán ministerstva na vzdelávanie počas 2. vlny pandémie koronavíru. Vzhľadom k stúpajúcím počtom prípadov boli už zavreté stredné školy a hrozí zavretie aj základných škôl. Na jar, počas prvej vlny, ostalo bez ústavou garantovaného práva na vzdelanie viac ako 50-tisíc detí a ďalších viac ako 100-tisíc detí sa neučilo prostredníctvom internetu. „Druhá vlny korony už nie je prekvapením a predpokladáme, že tento plán je už pripravený. Čakáme, že plán obsahuje konkrétne opatrenia, aby prístup k vzdelávaniu aj počas pandémie mali všetky deti bez ohľadu na to, z akého sociálneho prostredia pochádzajú,“ hovorí Hipš.

Hipš so znepokojením vníma vyjadrenia ministra, že iba teraz žiada peniaze na nákup notebookov pre študentov, ktorí si ich nemôžu dovoliť. “Minister mal v auguste dáta o tom, koľko detí je bez počítača alebo prístupu na internet. Na sociálnej sieti sám v septembri hovoril o potrebe podpory digitalizácie školstva v rámci prípravy na druhú vlnu pandémie,” hovoríš Hipš.

Predseda strany SPOLU poukazuje na príklady zo zahraničia. “Viaceré európske  krajiny dokázali už počas prvej vlny pandémie včas zareagovať a zabezpečiť prístup k pripojeniu a zariadeniam pre všetkých žiakov. Je preto zarážajúce, že aj druhá vlna nás zastihla nepripravených a napríklad Banskobystrický samosprávny kraj musí teraz prosiť ľudí, aby darovali počítače študentom, ktorí si ich nemôžu dovoliť,“ dodáva Hipš.

Podporu by pritom podľa Hipša potrebovali aj učitelia. V prieskume, ktorý zrealizoval Inštitút vzdelávacej politiky (IVP) v júli tohto roka, väčšina učiteľov a riaditeľov uviedla, že by pri opätovnom zavretí škôl potrebovali preplatenie nákladov na pripojenie k internetu a zabezpečenie technologického vybavenie pre učiteľov. “Práve pomalý internet sťažoval učiteľom vzdelávanie na diaľku. Navyše všetky náklady na zabezpečenie výučby zostali na ich pleciach,” hovorí Hipš a poukazuje na príklad susednej Českej republiky.  Česká vláda vyčlenila na nákup techniky pre učiteľov 1,2 miliardy českých korún (44,1 milióna eur). Podľa prieskumu IVP chýbali učiteľom v prvej vlne korony aj pokyny ako k dištančnej výuke pristúpiť. Predseda strany SPOLU Juraj Hipš ponúkol pomoc učiteľom v podobe série webinárov, na ktorých budú skúsení učitelia hovoriť o tom, ako zvládnuť vyučovanie na diaľku. Prvý seminár sa uskutočnil v pondelok (záznam je možné si pozrieť tu), druhý o vyučovaní slovenského jazyka bude v stredu o 17:00. Tretí s názvom Ako učiť cudzí jazyk online sa uskutoční vo štvrtok, opäť o 17:00. Priame prenosy z webinárov je možné sledovať na Facebook stránke Juraja Hipša.

hore

Používaním tohto webu súhlasíte so súbormi cookies. Viac o používaní súborov cookie.