Kategórie

Politika sa začína doma. Najväčšia podomová kampaň odštartovala

Kandidáti a dobrovoľníci Koalície PS a SPOLU do Európskeho parlamentu včera v Bratislave začali s podomovou kampaňou. Do moratória sa do nej zapoja stovky dobrovoľníkov. Ich cieľom je osloviť v kontaktnej kampani až 40 000 voličov.

Vysokú účinnosť kampane od domu k domu pri mobilizácii si už Koalícia PS a SPOLU overila pri kampani Matúša Valla a tento úspech chce zopakovať. Práve v tých miestach, kde bola intenzívna podomová kampaň, sa Matúšovi Vallovi podarilo presvedčiť ľudí, aby išli v oveľa vyšších počtoch voliť.

Podľa manažéra kontaktnej kampane Mateja Bučka sa kampaň musí prispôsobiť nižšej účasti. “Koalícia PS a SPOLU plánuje rozsiahlu podomovú kampaň, na ktorej sa zúčastnia kandidáti na poslancov Európskeho parlamentu, lídri PS a SPOLU a stovky dobrovoľníkov. Musíme sa zhovárať s ľuďmi o tom, prečo voliť nechodia a počúvať ich.”

Do ulíc vyrážajú dobrovoľníci nielen s pozvánkou k voľbám, ale aj s krátkou anketou, v ktorej sa pýtajú občanov na názor. ”Neklopeme na dvere, aby sme agitovali, ale pýtame sa ľudí na ich priority a názory, protože politika bez dialógu a spätnej väzby je zbytočná a prázdna. Zatiaľ mám z rozhovorov dojem, že veľká väčšina ľudí si uvedomuje, že Slovensko bude úspešné len v silnej Európskej únii,” povedal Bučko a dodal, že odozvy ľudí boli príjemné: “Ľudia, ktorí nám otvorili, boli prekvapení, že o nich nejakí politici vôbec majú záujem. Boli zvedaví a milí. Napríklad sme zastihli doma aj speváčku Emu Drobnú, dúfam, že tiež voliť pôjde,” uzavrel. Úspešná európska kampaň má byť podľa PS a SPOLU čo najviac kontaktná, cielená a mobilizačná.