Michal Wiezik bol zvolený za vice-koordinátora Vyšetrovacieho výboru pre ochranu zvierat počas prepravy | SPOLU — občianska demokracia

Michal Wiezik bol zvolený za vice-koordinátora Vyšetrovacieho výboru pre ochranu zvierat počas prepravy

Slovenský europoslanec za stranu SPOLU sa bude aktívne podieľať na ochrane zvierat pri ich transporte. Novozriadený výbor vznikol ako reakcia na dôkazy, že pravidlá EÚ týkajúce sa prepravy živých zvierat sú systematicky porušované.

Poslanec Európskeho Parlamentu Michal Wiezik bol zvolený za vice-koordinátora Vyšetrovacieho výboru pre ochranu zvierat počas prepravy (ANIT). Nominovala ho Európska ľudová strana, ktorá je najsilnejšou frakciou v europarlamente. “K porušovaniu predpisov pri transportoch zvierat by nemalo dochádzať. Dobré životné podmienky zvierat sú jednou z priorít Európskej únie v duchu Európskeho Ekologického Dohovoru,” povedal Michal Wiezik zo strany SPOLU.

Vyšetrenie systematického porušovania predpisov pri transporte zvierat je dôležité aj kvôli pandémii vírusu Covid-19. Zdrojom jeho rozšírenia bolo s najväčšou pravdepodobnosťou práve nedodržiavanie dobrých životných podmienok zvierat. “Od roku 2007 bolo Komisii nahlásených viac ako 200 prípadov porušenia nariadenia. Vývoz živých zvierat však stúpal a nezastavil sa ani počas pandémie Covid-19,” hovorí Wiezik.

Úlohou vyšetrovacieho výboru ANIT bude preveriť porušenia práva Európskej únie o ochrane zvierat počas prepravy. Členovia výboru sa zamerajú na to, ako členské štáty implementujú pravidlá EÚ a vykonávajú ich kontrolu. Taktiež budú skúmať, či má Európska komisia dostatočné právomoci na vymáhanie nápravy.

“Výbor sa bude zaoberať aj údajným zlyhaním Európskej komisie a nečinnosti v reakcii na dôkazy o tom, že pravidlá EÚ sú v tejto oblasti vážne a systematicky porušované,” doplnil na záver Wiezik.

Súčasťou vyšetrovania bude aj preverovanie podozrenia o nedodržiavaní jednotlivých opatrení. Napríklad dodržiavanie minimálneho priestor pre prepravované zvieratá, povinné napájanie, kŕmenie, podstielka alebo teplota, ventilačný systém počas prepravy, prípadne dodržiavanie maximálnej doby prepravy.  Výbor bude mať 12 mesiacov na to, aby riadne posúdil vykonávanie nariadenia a následne predložil záverečnú správu.

hore

Používaním tohto webu súhlasíte so súbormi cookies. Viac o používaní súborov cookie.